יום שבת, 10 במרץ 2012

סקירה: iPhoto

השבוע בנוסף להשקת האייפד החדש הושקה גם אפליקציה חדשה מבית היוצר של אפל - iPhoto. השקת ה- iPhoto היא למעשה המשך ישיר לכוונת אפל לחבר ולקשר את כלל מכשיריה כדי שיעבדו ויותאמו זה עם זה בצורה המושלמת ביותר. השקת האפליקציה ממשיכה את מגמת ייבוא האפליקציות ממחשבי המקינטוש אל תוך ה- iDevice כדוגמאת iMovie ו- GarageBand.
האפליקציה, בדומה לתוכנה במחשבי המק, מאפשרת עריכת תמונות ע"י הוספת אפקטים, מברשות, משחק עם תאורה, שינוי צבעים, חיתוך וכד'...בנוסף לכך, עם סיום העריכה ניתן לשתף את התמונה עם מגוון רחב של ממשקים כגון: iTunes, Flickr, Twitter, Facebook, מצגת שקופיות, דואר אלקטרוני, הדפסה. כשדרך שיתוף חדשה ונחמדה מאוד היא יצירת "יומן" תמונות שכוונתו היא לסכם אירועים מסויימים עם תמונות והערות על כל תמונה ותמונה. כמובן גם שכל היצירות מסונכרנות ישירות ל- iCloud באופן אוטומטי, כלמור ניתן להתחיל לערוך תמונה ב- iPad/iPhone ולסיים את עריכתה על מחשב המקינטוש שברשותכם.

אז איך האפליקציה עובדת?
כאשר נכנסים לאפליקציה בפעם הראשונה (וגם בשאר הפעמים שנכנסים אליה) היא דואגת לייבא את כל התמונות מהאלבומים שיש ברשותכם (כולל גם את אלבום "זרם תמונות") ומציגה אותם כשהם "על" מדף ספרים. ישנו סרגל כלים למטה שמשנה את הצגת האלבומים לפי דרישות המשתמש: אלבומים, כלל התמונות יחדיו, אירועים(דורש חיבור ל iTunes) ויומנים.
לאחר הבחירה של התמונה הרצויה מגיעים למסך העריכה (אני ממליץ לעבוד על התמונה כאשר המכשיר מאונך), במסך העריכה ישנו סרגל כלים תחתון ועליון. נתחיל עם סקירה קצרה על העליון - הסרגל כלים העליון בעל כפתורים ששולטים על תצורת הצגת התמונה, שיתוף התמונה ומידע על התמונה (אפשרות טובה ועוזרת מאוד).
הסרגל כלים התחתון תפקידו להכין אתכם לפני הכניסה לגן העדן של עריכת התמונות. הוא מאפשר ביצוע של עריכה מקדימה - סיבוב התמונה, ביצוע שיפור אוטומטי, סימון התמונה, בחירתה כמועדפת וביטול העריכה. לאחר משחק קצר בתכונות הסרגל התחתון הגיע הזמן להכנס לעולם העריכה (זוכרים את גן העדן ממקודם?) בכדי להכנס לשם פשוט צריך ללחוץ על ארגז הכלים בצידו השמאלי של הסרגל כלים.
לחיצה עליו תפתח בפנינו את מגוון האפשרויות שהאפליקציה מציעה(סקירה משמאל לימין):
  1. חיתוך - אפשרות חיתוך ע"י מחוות אצבע על גבי התמונה או ע"י סיבוב התמונה במעלות.
  2. שליטה בחשיפת האור לתמונה.
  3. שליטה בגווני התמונה - כלל הגוונים, גווני כחול, גווני ירוק וגווני חום.
  4. מברשות - מאפשרות תיקון, הורדת עיניים אדומות, דילול צבעים, שינוי גווני צבע לבן, שינוי גווני צבע שחור, חידוד התמונה, ריכוך התמונה. כדי לבצע את אחד מהאפשרות הללו יש לבחור באפשרות ולהתחיל לשחק עם האצבעות על גבי המשך(מחווות ימינה-שמאלה ו- למעלה-למטה בהתאמה).
  5. אפקטים - לחיצה על כפתור האפלקטים תפתח "ספר דוגמאות" המכיל בתוכו את כל אפשרויות האפקטים: אומנותי, קלאסי, הילה, שחור ולבן, דו-גוונים וחמים וקריר.
  • בכל רגע שבו אתם מתחחרטים על העריכה יש ללחוץ על כפתור ההגרות בצידו הימני של סרגל הכלים התחתון ולבחור באפשרות "איפוס".
לאחר סיום העריכה נשאר לכם רק לשמור את התוצר הסופי ולשתף אותו.







דעתי האישית:
מדובר על אפליקציה שכבר מהפעולה הראשונה ניתן לראות שזו עבודה של אפל. בהתחלה קצת נרתעתי מהשימוש בה אך זוהי למעשה אפליקציה פשוטה להפליא, קלה לשימוש, מהירה ואיכותית. שימוש בה עושה את עריכת התמונות לעונג צרוף בעיקר בעקבות הפשטות שלה. יתרון נוסף של האפליקציה הוא תמיכה בשפות רבות(כן, גם בעברית) ואפילו השימוש בה דרך האייפון קל וידידותי(בשונה מאפליקציות עריכה אחרות). האפליקציה שווה כל פרוטה שהשקעתי בה והחיסרון היחיד שמצאתי הוא שהיא תומכת אך ורק ב iOS 5.1 (סקירה ניתן למצוא כאן).

האפליקציה זמינה להורדה בחנות האפליקציות.
תומכת ב:  iPad 2, iPhone 4, iPhone 4S מגרסה 5.1 ומעלה.
מחיר: 4.99$.
דירוג: 5 תפוחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה