יום שישי, 30 במרץ 2012

Apple Is It Magical?

במעבר על קבצי המחשב שלי היום מצאתי כתבה שכתבתי לפני בערך כשנה, לפני עידן טים קוק והרבה לפני עידן האייפד החדש. הכתבה נכתבה בתקופה בה החלו להפסיד את מוצרי החברה והעובדה כי סטיב ג'ובס עומד לעזוב לא הועילה. כתשובה לכל הטענות השגויות האלה החלטתי לפרסם כתבה באחד הפורמים בתשובה לכל המספידים למיניהם. הלאחר שמצאתי אותה היום החלטתי לפרסם אותה שוב בבלוג כדי שתוכלו להתרשם ולהביע את דעתכם עליה.




נכתב ב- 13.05.2011.


?Apple Is It Magical

בשבוע בו אפל מוכרזת כחברה בעלת המותג המוערך ביותר בעולם היא מוכיחה שוב לכל המבקרים והחברות שכבר הספיקו להספיד אותה שיש לה עוד קצת זמן להיות החברה המובילה בשוק. האם באמת יש היגיון בלהספיד את החברה ששינתה את פני העולם הטכנולוגי של ימינו?

אפל נוסדה בשנת 1976 על ידי צמד הסטיבים- סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק, שגילו עניין רב בבניית ועיצוב מחשבים אישיים. במהלך השנים הידידות בין השניים ידעה עליות ומורדות רבות והשיא היה כשאר ג'ובס הועזב מהחברה על ידי ג'ון סקאלי(שהובא לחברי על ידי ג'ובס עצמו כדי שישמש כנשיא וכמנכ"ל החברה) וחברי דירקטוריון החברה. השנים ללא ג'ובס הוגדרו בחברה כשנים של כישלון שהתבטאו במחסור במזומנים, איכות ירודה של מוצרים(באותה תקופה יצאה לשוק חלונות 95 של מיקרוסופט שלא עזרה במיוחד למצבה המדרדר של אפל) והחוסר העיקרי התבטא בחוסר היצירתי והאסטרטגי של החברה. אחד הצעדים שעשתה החברה כדי לצאת מהמשבר היה לקנות את חברת נקסט- החברה שג'ובס עצמו הקים. לג'ובס זוהי היתה הגשמת חלום, לא רק שהוא חוזר לחברה שהוא עצמו הקים ופוטר, אלא הוא חוזר בדלת הקדמית. בתחילה ג'ובס שימש כיועץ בחרה אך כעבור חמישה חודשים מצא את עצמו עומד בראשה. גובס הצליח להעמיד את החברה שוב על הרגלים והחזיר אותה לקדמת הבמה הטכנולוגית.

הצעד הראשון והעיקרי בחזרה לקדמת הבמה היתה בבניית מחשבי ה-Imac(מחשב הכל באחד)  שנתנו את הפתרון האולטימטיבי עבור אותם משתמשים שנמאס להם מכל סיבוכי החוטים ואי הסדר שגורם מחשב PC רגיל. בנוסף למפרט המצוין שהציע החברה היא גם הציעה בדגמים שלה דבר שלא היה עד אז למחשבים אחרים-עיצוב. למעשה הImac ביסס את תפיסת עולמה החדש של החברה- ייצור מוצרים שימושיים עם דגש על עיצוב ונוחות. הצלחתו של הImac הייתה מסחררת וחברות רבות ניסו לחקות את המוצר אך שוב דבר לא היה קרוב בכלל לדבר האמיתי. מאותו רגע אפל החלה לבסס את מעמדה בעולם המחשבים כחברה צעירה ואופנתית שעלולה לאיים על חברות המחשבים הגדולות.

המשך ביסוס התודעה הבינלאומית היה בשנת 2007 כאשר אפל השיקה את נגן המוזיקה שלה הלא הוא ה-IPod. הIPod היה שונה מכל נגן מוזיקה של אותה תקופה בגלל המפרט הטכני שלו שהתבסס על כונן קשיח פנימי וההבדל העיקרי היה,שוב, העיצוב והנוחות המפליאה שלו. בהמשך לIPod  ובעקבות ההצלחה הענקית של המכשיר הושקו גרסאות רבות של המכשיר והשיא היה עם השקת הIPod Touch ששימש כנגן מולטימדיה המחדש והמרענן ביותר של אותה תקופה בעקבות המפרט הטכני שלו ולא פחות חשוב בעקבות העובדה שבמקום כפתורים שהיו לשאר הנגנים לIPod touch היה מסך נגיעה פשוט ונקי. שוב, אפל הוכיחה לעולם שכדי להגיע לרמת הביצוע והנוחות של המוצרים שלה יהיה על החברות האחרות להשקיע מאמצים רבים.

שיא המהפכה והפריצה של החברה לתודעה הבינלאומית היה גם הוא בשנת 2007 עם השקת הIPhone – הסמארטפון הראשון של החברה והמוביל בעולם. הIPhone  היה למעשה כ"פרי האסור של החברה" מוצר מושלם שהיה גם הוא בדומה לIPod touch כראשון מסוגו בעולם. הוא כלל בתוכו נגן מדיה,טלפון,מחשב כף יד והכל תחת מסך נגיעה. מרגע זה אפל הוכיחה שרמת הביצוע והשלמות של מוצריה עולים על כל דמיון והתודעה והנפוצות שלה בעולם רק הולכת וגדלה.  Apple המשיכה להשיק עוד דגמים רבים של מוצרים והאחרון מביניהם היה השקת הIPad  ששבר את שיא המכירות של מחשב טאבלט בשנה ועומד גאה במקום הראשון של מחשבי הלוח.

אז האם החברה שגמרה למהפכה בעולם הטכנולוגי באמת הולכת להחרב? האם החברה שבנתה לקסיקון שלם שעובד לפי שם מוצריה  באמת תיפול? האם החברה המוערכת ביותר בעולם שמשנה לשנה רק מגדילה את מעריציה ואת גודלה בשוק באמת אמורה לפחד מהחברות האחרות? עם קצת היגיון תבינו שזה באמת לא הולך לקרות כי להגיע לשלמות שאפל מגיעה אליו אף חברה עדיין לא הצליחה להגיע, אז כל המספידים למיניהם אני ממליץ שתשמרו את כל מכתבי הפרידה עמוק עמוק במגירה ובינתיים לכו ותתפנקו לכם באיזה מקינטוש חדש. תתחדשו!


מה דעתכם? תשובה מספקת?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה